Abonnement

Wat kost een abonnement op VVEmanager?

Er zijn drie abonnementsvormen:

  1. Brons: € 3,50 per appartement per maand incl BTW (maximaal € 28 per VvE per maand)
  2. Zilver: € 7,50 per appartement per maand incl BTW (maximaal € 540 per VvE per maand)
  3. Goud: vanaf €12,50 per appartement per maand incl BTW

Is het mogelijk om tussentijds te wisselen van abonnement? Van basis naar plus? Of van plus naar basis?

U kunt per maand wisselen van abonnement. Indien u naar het Plusabonnement gaat, krijgt u een aanvullende factuur. Indien u naar het basisabonnement gaat, krijgt u een evenredig deel van de jaarvergoeding terug gestort.

Na de dertig dagen proeftijd, wordt het abonnement dan automatisch verlengd?

Nee. Van VVEmanager neemt contact met u op. Indien u aangeeft dat u gebruik wil maken van VVE Manager ontvangt u een factuur. 

Hoe melden wij onze VvE aan? Wat moeten we doen?

Het aanmelden gaat eenvoudig:

  1. kies op de site voor de button ‘maak een account aan’ en voer uw gegevens in.
  2. Activeer uw account met de link die u per e-mail ontvangt.
  3. Volg het stappenplan.
  4. Upload de bij/afschrijvingen van de bankrekening van uw VvE

Hoe zeggen wij ons abonnement op?

Jammer als u bij ons weggaat. U kan opzeggen door ons een e-mailbericht te sturen. Kan u vermelden wat de reden van opzegging is?

Wat is de opzegtermijn?

Het abonnement is per de eerste dag van de volgende maand opzegbaar.

Financiën

Hoe upload ik mijn bij- en afschrijvingen van een SNS of ASN Bankrekening?

Downloaden

  • ga naar bij- en afschrijvingen
  • klik op Download
  • Geef de periode aan
  • Kies voor Swift MT940 (IBAN)
  • Druk op Download

Open het zipbestand met rekeninggegevens in uw downloads of sla het geopende bestand op.

Uploaden

Log in op VVEManager.nl en ga naar “Financiën” en “bij- en afschrijvingen uploaden”. Laad uw SNS bestand in, kies uw rekening, kies SNS of ASN Bank en druk op Uploaden.

Hoe upload ik mijn bij- en afschrijvingen van een Rabobankrekening?

Downloaden

  • Log in bij Rabo Internetbankieren
  • Ga naar Betalen & Sparen
  • Klik op Downloaden transacties
  • Bij eerste keer downloaden:
    • Kies voor Download in een nieuw formaat
    • Selecteer Betaalrekening
    • Geef de periode aan vanaf start boekjaar aan
    • Kies MT940 Structured (.swi)
    • Druk op Download
  • Vanaf de tweede keer downloaden:
    • Kies download nieuwe transacties

Uploaden

Log in op VVEManager.nl en ga naar “Financiën” en “bij- en afschrijvingen uploaden”. Laad uw Rabobank bestand in, kies uw rekening, kies Rabobank en druk op Uploaden.

Hoe upload ik mijn bij- en afschrijvingen van een ABN Amro Bankrekening?

Downloaden

  • ga naar bij- en afschrijvingen
  • klik op Rekeningopties
  • Kies mutaties downloaden
  • Geef de periode aan
  • Kies formaat MT940
  • Druk op Download

Uploaden

Log in op VVEManager.nl en ga naar “Financiën” en “bij- en afschrijvingen uploaden”. Laad uw ABN Amro bank bestand in, kies uw rekening, kies ABN Amro Bank en druk op Uploaden.

Hoe upload ik mijn bij- en afschrijvingen van een ING rekening?

Downloaden

  • ga naar downloaden bij- en afschrijvingen 
  • Geef de periode aan
  • Kies voor MT940
  • Druk op Download

Uploaden

Log in op VVEManager.nl en ga naar “Financiën” en “bij- en afschrijvingen uploaden”. Laad uw ING bestand in, kies uw rekening, kies ING en druk op Uploaden.

Verdient VVE Manager aan onderhoudsbedrijven als ik daar een opdracht plaats?

Nee, VVE Manager krijgt geen geld voor een opdracht of omdat ze op de site staan. Zo kan ze optimaal sturen op de kwaliteit van de onderhoudsbedrijven.

Onderhoud

Hoe komen wij in contact met de onderhoudscoach?

Het is mogelijk om je abonnement uit te breiden met advies van de Onderhoudscoach. Deze adviseert de VvE over (groot) onderhoud, kan offertes voor je vergelijken, geschikte vakmannen aandragen, etc. Deze uitbreiding kost Euro 1,50 per appartement per maand extra.

De contactgegevens van je onderhoudscoach staan in je eigen VvE-omgeving op je Dashboard en bij Onderhoud.

Wat houdt het keurmerk voor de onderhoudsbedrijven in?

Voordat een bedrijf het keurmerk ontvangt wordt het bedrijf eerst gescreend en worden referenties nagegaan. Als het bedrijf het keurmerk heeft blijft PerfectKeur deze bedrijven controleren en evalueren.

Regelgeving

Waar vind ik meer informatie over wet- en regelgeving en VvE’s?

Wat kan ik doen als niet alle leden van de VvE mee willen doen?

Afhankelijk van de opzet van uw splitsingsakte & eventuele huishoudelijke reglement kan er gestemd en gekozen worden. Voorkomende verschil is goedkeuring bij meerderheid van stemmen. Of een goedkeuring bij iedereen akkoord.

Is het verplicht om een (actieve) Vereniging van Eigenaars te hebben?

Een wetswijziging uit 2005 regelt dat alle verenigingen van eigenaren (VvE’s) in 2008 moeten worden geactiveerd: ‘slapende’ verenigingen zijn niet langer mogelijk. De wet bepaalt dat alle bestaande verenigingen van eigenaren vanaf 1 mei 2008 verplicht zijn om een reservekas aan te leggen en in stand te houden. Dit reservefonds is bedoeld om groot onderhoudswerkzaamheden mee te betalen.

Stel: wij gaan onze VvE vanaf nu zelf beheren. Wat moeten we dan regelen?

Een VvE moet volgens de wet de volgende zaken geregeld hebben:

  • jaarlijkse organisatie van een Algemene Leden Vergadering (ALV)
  • binnen zes maanden na afloop van het boekjaar productie van financiële jaarstukken
  • interne controle bank- en kasstukken door kascontrolecommissie (welke niet uit bestuursleden mag bestaan) of externe accountantscontrole
  • opstellen begroting
  • inrichten reservefonds.

Mijn VvE is heel klein, moeten wij ons dan ook inschrijven bij de Kamer van Koophandel?

Ja, voor alle VvE’s is een inschrijving in het handelsregister verplicht. Lees op de site van de Kamer van Koophandel meer over de voorwaarden.