Abonnement
Wat kost een abonnement op VVEmanager?
Een abonnement kost € 7,50 per appartement per maand inclusief btw.
Wordt het abonnement na 30 dagen proeftijd automatisch verlengd?
Uw abonnement wordt na de proeftijd van 30 dagen automatisch omgezet naar een jaarabonnement. U kunt binnen uw proeftijd het abonnement schriftelijk opzeggen. De gehele proeftijd kunt u nog wel gebruik maken van VvEmanager.
Hoe melden wij onze VvE aan? Wat moeten we doen?
Het aanmelden gaat eenvoudig:
- kies op de site voor de button ‘maak een account aan’ en voer uw gegevens in.
- Activeer uw account met de link die u per e-mail ontvangt.
- Volg het stappenplan.
- Upload de bij/afschrijvingen van de bankrekening van uw VvE
Hoe zegt de VvE het abonnement op?
U kunt uw abonnment opzeggen door te mailen naar info@vvemanager.nl. Graag vernemen wij de reden van uw opzegging.
Wat is de opzegtermijn?
Het abonnement heeft een minimale looptijd van 12 maanden. Na 12 maanden is het abonnement maandelijks opzegbaar vanaf de eerste van de maand.
Financiën
Hoe upload ik mijn bij- en afschrijvingen van een SNS of ASN Bankrekening?
Downloaden
- ga naar bij- en afschrijvingen
- klik op Download
- Geef de periode aan
- Kies voor Swift MT940 (IBAN)
- Druk op Download
Open het zipbestand met rekeninggegevens in uw downloads of sla het geopende bestand op.
Uploaden
Log in op VVEManager.nl en ga naar “Financiën” en “bij- en afschrijvingen uploaden”. Laad uw SNS bestand in, kies uw rekening, kies SNS of ASN Bank en druk op Uploaden.
Hoe upload ik mijn bij- en afschrijvingen van een Rabobankrekening?
Downloaden
- Log in bij Rabo Internetbankieren
- Ga naar Betalen & Sparen
- Klik op Downloaden transacties
- Bij eerste keer downloaden:
- Kies voor Download in een nieuw formaat
- Selecteer Betaalrekening
- Geef de periode aan vanaf start boekjaar aan
- Kies MT940 Structured (.swi)
- Druk op Download
- Vanaf de tweede keer downloaden:
- Kies download nieuwe transacties
Uploaden
Log in op VVEManager.nl en ga naar “Financiën” en “bij- en afschrijvingen uploaden”. Laad uw Rabobank bestand in, kies uw rekening, kies Rabobank en druk op Uploaden.
Hoe upload ik mijn bij- en afschrijvingen van een ABN Amro Bankrekening?
Downloaden
- ga naar bij- en afschrijvingen
- klik op Rekeningopties
- Kies mutaties downloaden
- Geef de periode aan
- Kies formaat MT940
- Druk op Download
Uploaden
Log in op VVEManager.nl en ga naar “Financiën” en “bij- en afschrijvingen uploaden”. Laad uw ABN Amro bank bestand in, kies uw rekening, kies ABN Amro Bank en druk op Uploaden.
Hoe upload ik mijn bij- en afschrijvingen van een ING rekening?
Downloaden
- ga naar downloaden bij- en afschrijvingen
- Geef de periode aan
- Kies voor MT940
- Druk op Download
Uploaden
Log in op VVEManager.nl en ga naar “Financiën” en “bij- en afschrijvingen uploaden”. Laad uw ING bestand in, kies uw rekening, kies ING en druk op Uploaden.
Onderhoud
Regelgeving
Waar vind ik meer informatie over wet- en regelgeving en VvE’s?
Wat kan ik doen als niet alle leden van de VvE mee willen doen?
Afhankelijk van de opzet van uw splitsingsakte & eventuele huishoudelijke reglement kan er gestemd en gekozen worden. Voorkomende verschil is goedkeuring bij meerderheid van stemmen. Of een goedkeuring bij iedereen akkoord.
Is het verplicht om een (actieve) Vereniging van Eigenaars te hebben?
Een wetswijziging uit 2005 regelt dat alle verenigingen van eigenaren (VvE’s) in 2008 moeten worden geactiveerd: ‘slapende’ verenigingen zijn niet langer mogelijk. De wet bepaalt dat alle bestaande verenigingen van eigenaren vanaf 1 mei 2008 verplicht zijn om een reservekas aan te leggen en in stand te houden. Dit reservefonds is bedoeld om groot onderhoudswerkzaamheden mee te betalen.
Stel: wij gaan onze VvE vanaf nu zelf beheren. Wat moeten we dan regelen?
Een VvE moet volgens de wet de volgende zaken geregeld hebben:
- jaarlijkse organisatie van een Algemene Leden Vergadering (ALV)
- binnen zes maanden na afloop van het boekjaar productie van financiële jaarstukken
- interne controle bank- en kasstukken door kascontrolecommissie (welke niet uit bestuursleden mag bestaan) of externe accountantscontrole
- opstellen begroting
- inrichten reservefonds.
Mijn VvE is heel klein, moeten wij ons dan ook inschrijven bij de Kamer van Koophandel?
Ja, voor alle VvE’s is een inschrijving in het handelsregister verplicht. Lees op de site van de Kamer van Koophandel meer over de voorwaarden.